Meeting Room Solutions
Innovatieve technologie die effectief online samenwerken en vergaderen mogelijk maakt.
De nieuwste technologie voor naadloze samenwerking
De afgelopen jaren hebben bedrijven en instellingen massaal ingezet op hybride werken. Corona heeft eraan bijgedragen dat we anders werken en er is voor medewerkers veel vrijheid ontstaan om zelf te bepalen waar ze hun werk willen doen. Hierdoor wordt er efficiënter gewerkt dan ooit en is de productiviteit flink gestegen.
De opkomst van hybride werken heeft geleid tot nieuwe eisen van (toekomstige) medewerkers. Al tijdens het sollicitatieproces komt dit onderwerp uitgebreid aan de orde. Kandidaten laten de mogelijkheden van hybride werken flink meewegen bij hun keuze voor een nieuwe werkgever. Ook het faciliteren hiervan door de werkgever telt mee. Vanuit HR-belang is het dus zaak om te kiezen voor de juiste technologie – al dan niet als onderdeel van de Digital Workspace – om het hybride werken optimaal te faciliteren.
Voor het werken vanuit huis zijn er diverse personal devices beschikbaar, zoals camera’s, speakers en headsets. Met de juiste apparatuur kunnen je medewerkers vanuit huis niet alleen prima online samenwerken met collega’s, maar ook klanten en relaties op professionele wijze te woord staan. Daarbij draait het overigens niet alleen om het aanschaffen en installeren van de juiste hard- en software, ook de gebruikersadoptie speelt een cruciale rol. Je medewerkers moeten de processen snappen en goed overweg kunnen met de nieuwe manier van werken. Hieraan besteden we bij Esprit ICT altijd veel aandacht.
Hybride werken vraagt ook op kantoor de nodige aanpassingen, zeker als het om je vergaderruimtes gaat. Goede audio en visuele voorzieningen bevorderen de samenwerking en zorgen ervoor dat je medewerkers op afstand beter betrokken zijn bij het samenwerken. Voor advies over de inrichting van de meeting rooms op jouw kantoor, kijken we heel goed naar de functie en grootte van de ruimtes: focus, small/huddle, medium, large en auditoria/special rooms. Voor de inrichting van deze ruimtes onderscheiden we twee varianten; Microsoft Teams Rooms (MTR) en Bring Your Own Device (BYOD).
Hybride werken kan op verschillende manieren. Welke past het beste bij jouw organisatie?
Hybride werken is tegenwoordig de norm voor werkgevers én werknemers. Als je zorgt voor optimale processen en faciliteiten, kun je met hybride werken aanzienlijke verbeteringen realiseren in efficiency en productiviteit. En zeker zo belangrijk: in de tevredenheid van je medewerkers. Wat is er mogelijk?
Bring Your Own Device (BYOD)
Met BYOD maak je het mogelijk dat medewerkers hun eigen device gebruiken om een hybride vergadering bij te wonen. De laptop wordt aangesloten op een hybride vergaderoplossing en de meeting wordt gestart vanaf de laptop van de medewerker zelf. Deze oplossing wordt vaak gekozen door organisaties die gebruikmaken van meerdere vergaderplatforms, zoals Teams, Zoom, Google Meet etc. Met BYOD ben je bovendien volledig mobiel omdat de opstelling verrijdbaar is.
Microsoft Teams Rooms (MTR)
Als je kiest voor een MTR-systeem, start je een vergadering met één druk op de knop. Je hebt er dus geen laptop voor nodig. De vergaderruimte wordt als locatie toegevoegd in een agendameeting en je hoeft geen kabels aan te sluiten. Microsoft Teams Rooms zijn te onderscheiden in Windows en Android-gebaseerde systemen. Een MTR for Windows-opstelling is vaak een combinatie van meerdere onderdelen, zoals controllers, camera’s, speakers en microfoons.
Voor een MTR for Android gebruiken we de all-in-one collaboration bars (camera, speakers en microfoons in één device). Beide oplossingen zijn te bedienen vanaf een bedieningspaneel op tafel of aan de wand. Ook voegen we roompanels toe, zodat je buiten de ruimte in één oogopslag ziet welke vergaderruimtes bezet zijn en je eenvoudig een ruimte kunt boeken. Met MTR kun je ook aan vergaderingen van andere platforms deelnemen, zoals Cisco Webex en Zoom.
Conference Phone
Microsoft Teams gecertificeerde Conference Phones brengen de Microsoft Teams-ervaring van je computer naar de vergaderruimte. Zo ben je niet alleen productiever, maar is er ook een uitstekende balans tussen eenvoud en gesprekskwaliteit. Je zult ervaren dat iedereen met elkaar in dezelfde ruimte zit. Conference Phones voor Microsoft Teams zijn uitermate geschikt voor organisaties die op zoek zijn naar oplossingen om vergaderruimtes te voorzien van uitstekende audiokwaliteit en ongewenst geluid uit de Microsoft Teams-vergadering te houden.
Esprit ICT levert in eigen beheer alle faciliteiten voor focus rooms tot en met medium rooms. De fysieke installatie van de apparatuur laten wij door een partnerorganisatie uitvoeren. Samen met onze partners helpen we je om elke ruimte in te richten met de juiste apparatuur; van focus room tot en met executive boardroom en auditorium.
Efficiënt, productief en prettig online vergaderen
Naadloze integratie
Verbind moeiteloos verschillende communicatie- en samenwerkingsplatforms voor een gestroomlijnde vergaderervaring.
Gebruiksvriendelijke technologie
Eenvoudig te bedienen systemen zorgen voor efficiënte vergaderingen zonder technische onderbrekingen.
Schaalbaarheid
Of het nu gaat om een kleine vergaderruimte of een grote conferentiezaal, de oplossingen kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften van elke ruimte.
Verbeterde samenwerking
Met geavanceerde audio- en videotechnologie kunnen teams, ongeacht locatie, effectief en productief samenwerken.