Endpoint services
Medewerkers maximaal ontzorgen in hardware en devices
Samen aan de slag met Endpoint Services
Met de Esprit ICT Endpoint Services ontzorgen we je medewerkers maximaal bij de inname, uitgifte en reparatie van hardware en accessoires. Reken op snelle leveringen, minder downtime, kostenbesparingen en meer tijd voor je ICT-afdeling. En je bent maximaal in control over belangrijke zaken, zoals CMDB-beheer en Security.
Minimale verstoring bedrijfsprocessen
Mobiele devices, ‘vaste’ hardware en alle denkbare accessoires zijn onmisbaar voor je bedrijfsvoering. In alle primaire, secundaire en ondersteunende bedrijfsprocessen zijn endpoints cruciaal. Om bij vervanging of reparatie bedrijfsprocessen zo min mogelijk te verstoren, kies je voor onze Endpoint Services. Als separate dienst of geïntegreerd in de Digital Workspace.
Voorkom ergernissen bij medewerkers
Veel organisaties hebben het proces rondom de uitgifte, vervanging bij storingen en inname van endpoints niet goed geregeld. Dat zorgt voor vertraging van je bedrijfsprocessen, maar ook voor ergernis en ontevredenheid bij medewerkers. Er is dan veel tijd en energie nodig voor relatief eenvoudig werk, met extra kosten tot gevolg. Ook mogelijkheden om te besparen en efficiënter te werken, laat je liggen. Bovendien is de controle over dit soort processen essentieel in verband met security en cost control.
Beschikbaar voor iedereen
Ook als je je ICT aan een andere partij hebt uitbesteed, kun je gebruikmaken van onze Endpoint Services. Door een strikte scheiding in rollen en verantwoordelijkheden is dit goed mogelijk. In Office 365 zijn hier al rollen voor beschikbaar.
Volledige ontzorging tegen voorspelbare kosten met Endpoint Services
Met Endpoint Services van Esprit ICT ontzorgen we je op het gebied van de inname, uitgifte en reparatie van hardware en accessoires. Tegen voorspelbare kosten! De communicatie tussen Esprit ICT en je organisatie vindt plaats via een web-interface. Desgewenst koppelen we deze aan je interne HR-/ITMS-/ERP-softwarepakketten. Wel zo efficiënt!
Zeker met de komst van Auto-enrollment op basis van o.a. Samsung Knox, Apple Business Manager en Autopilot van Microsoft, is het mogelijk om je medewerkers snel en efficiënt te voorzien van optimaal voorbereide hardware en accessoires. Reken daarbij op dezelfde snelheid, flexibiliteit en klantervaring van de grote online B2C-spelers. Denk aan same day, next day of levering op afspraak. Esprit ICT regelt en ontzorgt!
Klantspecifieke portal in je eigen huisstijl
Bij onze Endpoint Services krijg je een klantspecifieke portal, desgewenst in de look & feel van je organisatie. Integraties zijn mogelijk met je eigen HR- en inkoopsystemen of servicemanagement-tooling. De portal bevat alle relevante hardware en accessoires. Met call-flows ondersteunen we klantspecifieke situaties en/of processen.
Endpoint Services
Hardware en accessoires
Samen bepalen we een portfolio en houden dit up-to-date. Klantspecifiek kunnen we ook andere IT-gerelateerde items toevoegen, zoals tokens.
Preconfiguratie van devices
Devices bereiden we optimaal voor, zodat je medewerkers er direct mee aan de slag kunnen. Denk hierbij ook aan het labelen en aanbrengen van screenprotectors etc.
Automatisering van diensten
Er is zoveel mogelijk systeemintegratie tussen de portal (en daarmee de klantsystemen) en de Esprit ICT backend. Denk aan AFAS-integratie voor ordermanagement en facturering en Omnitracker voor aansturing van de operationele organisatie en CMDB-beheer.
Choose-your-Device
Met een voucher kunnen je medewerkers op basis van een budget zelf devices en accessoires bestellen. De financiële afwikkeling vindt direct plaats tussen de eindgebruiker en Esprit ICT. Hier heb je als werkgever geen omkijken naar.
Voorraadbeheer
Met onze Endpoint Services houden wij een eigen voorraadlocatie voor je aan met nieuwe en ingenomen hardware en accessoires. We rapporteren hier regelmatig over en we houden een minimum voorraad en bestelhoeveelheden voor je aan.
Lifecycle management
Aan het eind van de lifecycle van een device verzorgen we de end-of-life verwerking. Uiteraard conform de strengste security- en milieurichtlijnen. Desgewenst faciliteren we je in een employee-benefit programma of – vanuit MVO-beleid – het schenken aan specifieke doelgroepen.
Third party management
Derde partijen kunnen we aansturen in combinatie met de hardware-levering. Denk aan de operators voor de mobiele simkaart of token-leveranciers voor digitale toegangsverlening.
CMDB-beheer
CMDB staat voor Configuration Management Database en bevat onder meer de configuratie-items en hun onderlinge relaties. Veel organisaties hebben dit niet onder controle. Endpoint Services biedt deze controle wel.
New/ close/ repair/ swap user process
Met onze Endpoint Services heb je toegang tot standaard workflows om deze processen snel en efficiënt te laten verlopen. Op basis van vijftien jaar ervaring richten we bij voldoende omvang klantspecifieke processen voor je in.
Grootschalige staging/ uitgifteprojecten
Als je organisatie op grote schaal hardware vervangt of elke maand een in- en uitstroomdag heeft, kunnen we je met onze Endpoint Services ondersteunen met staging of het op locatie innemen en uitgeven van devices
Verhalen waar we trots op zijn!
Bij Esprit ICT zetten we onze klanten altijd op de eerste plaats. Elk succesverhaal is een bewijs van onze toewijding om samen met onze klanten de beste resultaten te behalen. We luisteren, we begrijpen en we leveren oplossingen die echt impact maken