INOS: Telefonie als managed service middels cloud telefonie
Onder INOS, Stichting Katholiek Onderwijs Breda, ressorteren 28 scholen met 40 locaties voor primair, speciaal (basis)onderwijs en speciaal voortgezet onderwijs. INOS verzorgt basisonderwijs voor 60% van de kinderen in de gemeente Breda, oftewel ruim 9.100 leerlingen. Daarnaast draagt INOS zorg voor 50% van de kinderen die speciaal onderwijs of speciaal basisonderwijs nodig hebben. Dit zijn circa 1.000 leerlingen.
Met ruim 1.360 medewerkers is INOS een grote werkgever in de stad. Het Bestuursbureau van INOS is gevestigd in een voormalig kerkgebouw in de Bredase binnenstad. Vanuit hier worden met 22 mensen alle schooloverstijgende zaken geregeld op het gebied van facilitair, personeel, financieel en onderwijs. Hoofd Facilitaire Zaken bij INOS is Kees Ilmer. Hij is nauw betrokken bij de samenwerking met Esprit ICT.
Aanleiding
Glasvezel zo goed mogelijk willen benutten voor zowel IT als telefonie. Voorwaarde: volledige ontzorging.
Oplossing
Telefonie als een managed service middels cloud telefonie inclusief vast-mobiel integratie.
Resultaten
- Kostenbesparing
- Schaalbare oplossing
- Hoge beschikbaarheid
Het project
INOS en Esprit ICT zijn geen onbekenden voor elkaar. Bijna tien jaar geleden werd de basis voor de relatie gelegd toen INOS een partner zocht op het gebied van mobiele telefonie. Esprit ICT adviseert INOS al jaren op dit gebied, en tijdens de regelmatige gesprekken met de accountmanagers uitte INOS een nieuwe behoefte. Kees: “Het voordeel van intensief contact onderhouden met de accountmanagers van Esprit ICT, is dat zij precies weten wat er bij ons speelt. Zij kunnen zich uitstekend inleven in onze uitdagingen en komen met pragmatische oplossingen.”
Zo waren wij bezig met de invoering van computers in het onderwijs en de daarbij behorende glasvezelverbindingen. Toen we het daarover hadden, was de link naar telefonie snel gemaakt. Glasvezel biedt veel capaciteit en door deze zo goed mogelijk te benutten – dus ook voor telefonie – waren er flinke kostenbesparingen mogelijk. Een belangrijke voorwaarde daarbij is dat we zoveel mogelijk ontzorgd willen worden. Onze mensen moeten zich bezig houden met waar ze goed in zijn: onderwijs. En voor onze IT en telefonie willen we terug kunnen vallen op een professionele partner.”
De oplossing
Kees: “Esprit ICT stelde een Managed Service voor onze telefonie voor, op basis van het bestaande Ziggo glasvezelnetwerk. Tijdens een uitgebreide intake inventariseerde Esprit ICT onze wensen en eisen. Esprit ICT pakte door en kwam met een uitstekend voorstel. We maken nu gebruik van een centraal gestandaardiseerde cloudtelefonie-omgeving en daarnaast hebben we gekozen voor vast/mobiel-integratie, presence-functionaliteit, gratis onderling bellen en een nieuwe invulling van onze mobiele telefonie. De uitrol naar alle locaties gebeurt in lijn met de introductie van de Digitale Leeromgeving (DLO) voor de leerlingen en de Digitale Werkomgeving voor de leerkrachten (DWO). We gebruiken hiervoor een menukaart, waarop elke locatie zijn wensen kan aangeven.”
“Op zaterdag werd een smartphone gestolen van een medewerker. Eén belletje naar Esprit ICT was genoeg om het toestel op afstand onklaar te maken.”
De voordelen
Schaalbaarheid, kostenbesparing en ontzorging waren belangrijke voorwaarden voor INOS. Kees: “Doordat we nu onderling gratis kunnen bellen, besparen we aanzienlijk. Esprit ICT adviseerde ook om onze mobiele telefonie te bundelen en wat anders te organiseren. We hebben nu zo’n 180 mobiele abonnementen gebundeld en de toestellen kopen we los. Ook hierdoor zijn we goedkoper uit. Met de app op onze smartphones kunnen we kosteloos mobiel bellen via de centrale en hebben we extra functionaliteit tot onze beschikking. Klinkt mooi allemaal, en in de praktijk werkt het perfect! Ook de contacten met Esprit ICT lopen prima. We hebben twee vaste contactpersonen; één voor mobiel en één voor vast. Daar kunnen we altijd bij terecht, ook ’s avonds en in het weekend. Een prettig idee dat er altijd iemand voor je klaarstaat!”
Gerelateerde updates en relevante ICT-inzichten
Start vandaag nog!
Ontdek de veelzijdige mogelijkheden van onze uitgebreide reeks ICT-oplossingen die speciaal zijn ontworpen om jouw bedrijf te transformeren. Benieuwd hoe Esprit ICT jouw bedrijf kan helpen? Vraag nu een vrijblijvend adviesgesprek aan en blijf de concurrentie een stap voor.